17 juli 2012

Vad har hänt

Det har gått en stund sen jag skrev sist vad jag hade gjort och framsteg. Jag kan i alla fall säga att jag har spelat ganska aktivt. Under den senaste tiden har jag ändrat min dygns rytm för att få stabilare sömn och vardag. Går och lägger mig 23:00 och vaknar 06:20 sen jag drar jag direkt ut och tar en lång promenad i 40minuter. Det här har gjort så min kropp håller igång och tar håller mig i form tills min träning börjar i höst.

Har ändrat lite grejer på sidan och lagt till lite ny information, jag ska se till att den alltid hålla sig up-to-date:
Framsteg: tog bort "Om mig själv" eftersom jag inte har gjort någonting ännu på den, så jag gjorde den här sidan istället där jag skriver vilka anime, spel och galge jag har avslutat under 2012. Det står även datum den dagen jag var klar. Jag kommer göra en sån här för varje år. Tidigare spel eller serier kommer jag inte skriva upp nu, vi får se när jag får tid med det. Kanske kan påbörja med det vid sidan om i så fall.
Min samling: har lagt till två nya listor. En lista med galge som jag ser framemot och vilka datum det kommer ut. Och så har jag lagt till en lista med spel jag väntar på med posten ska komma till min lista.
Listor: Har lagt till en ny lista på bloggens sida där det står vilka anime jag tittar på nu aktivt.

Bortsett ifrån detta så har mycket av min tid tagit upp av att försöka klara av Tales of Vesperia till 360. Jag klarade spelet nyligen och har redan hoppat direkt på Final Fantasy XIII-2 och kommit in ungefär 6timmar nu. Hade ingen galge och köra till mitt intresse som jag hade på hyllan så jag tänkte döda lite tid tills School Days skulle komma till mig. Hitozuma Hime Club gick snabb igenom och orkade bara köra igenom med en karaktär och inte mer. Har annars äntligen börja läsa Umineko no Naku Koro ni, som är en kinecti novel. Vilket innebär att det finns ingen interaktion av val eller påverkan du kan göra i spelet, det är bara att läsa igenom som en bok. Om ni har läst en av mina tidigare inlägg så har påbörjat spela på School Days HQ på min bärbara dator. Av det jag har kört så är det en unik och intressant upplevelse tycker jag, eftersom jag har aldrig tidigare lirat något likande galge. Det känns som att titta på en anime som du kan påverka innehållet. Det finns så klart tillfällen då de använder samma porträtt och vinklar hela tiden, ibland rör sig inte bakgrunden eller figurerna står stilla. Så det är inte alltid i rörelse som det kanske beskrivs. Det är fortfarande ett stort och ambitiöst arbete som alla inte orkar lägga ner tid. Jag hoppas på att kunna skriva ett kort intryck om mina första genomgångar av spelet och senare en större recension det.

Bortsett ifrån spelandet så har jag äntligen kommit igång med att titta på anime igen aktivt. Listan som jag skrev på bloggen står vilka jag tittar på just nu aktivt. Mina mål nu är väl att avsluta det jag har och hålla mig igång med de nya serier som har kommit ut vt-2012 innan det staplats för många avsnitt direkt. Det har gått ganska bra och ska väl se klart de sista bland de senaste avsnitten jag har.

Jag har fått lite grejer ifrån posten som jag hade beställt nyligen och ska lägga upp en post om det väldigt snart. Räka med en ikväll eller tidigt imorgon. Annars bortsett ifrån det så hoppas jag på att kunna lägga upp 2st förhandstittar snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar