18 juli 2012

Nya prylar

Den senaste veckan som har gått så har jag fått lite grejer till mitt rum. Allting kom fortare än jag räknade med, med tanke på att de vissa stod det som tre veckor nästan. De sista prylarna kom igår med posten. Det enda jag väntar på nu är väl Deardrops Limited Edition, som jag hoppas snart ska komma. Vi kan börja med det här spelet jag fick igår då.





När jag la märkte till den här samlingen för 15dollar på j-list, jag slog till direkt så fort jag fick veta att det var en fysisk kopia bara. JAST USA Memorial Collection är en samling av deras fem första spel de gav ut på engelska. En av dem är Season of Sakura som var en av de först galge som jag någonsin lirade, därefter har vi Three Sister's story som är en klassiker för mig. De dessa spel är så gamla att röstskådespelare inte fanns med i dessa spel. Den är ultimata utgåvan har de även sett till att kunna köra på de senaste windows OS, lagt till CG-gallery, skip-funktion (äldre spel hade inte dessa grejer) och lite annat. Jag kommer nog aldrig spela dessa, de är lite för old-school och köpte den här för samlingens skull. Season of Sakura är väl någonting jag kan gå tillbaka till och testa för att se hur det är. Tillsammans så fick jag med den här reklam affischen för deras produkter, på andra sidan (bilden ovanför) en helbilds poster ifrån Nitro+ spelet Zoku Satsuriku no Django. Jag kommer inte hänga upp den här på väggen eftersom den inte kommer passa in i rummet.

Som ni har lagt märkte i min tidigare inlägg så fick jag äntligen School Days HQ Collector's Edition. I den här begränsade utgåvan så kom det med: En stor samlarlåda för allt, en kopia av spelet, nyckelring med Makoto's huvud och en exklusiv oppai-musmatta av Kotonoha, designad för den här utgåvan bara. Jag kommer troligtvis inte använda musmattan och behålla den oöppnad i min samling.


Jag har aldrig varit i så förtjust i tygaffischer de senaste år av den anledning jag har haft svårt att hänga upp dem på ett snyggt sätt. Jag har aldrig gillar den svarta plastbiten som sitter fast och tråden. Men jag såg den här på ebay för ett billigt pris med frakt så jag tog den. Den kom väldigt fort till Sverige, säkert skyddad i en tub. Produkten är inte officiell bara så ni vet. Jag brukar inte bry mig om sånt ibland på vissa grejer, för priset jag betalade så var det väldigt bra och kommer nog beställa fler ifrån dem. Så länge det ser bra ut på väggen är huvudsaken för mig. Jag gjorde en snygg lösning på hur jag skulle hänga upp utan att använda svarta plastbitar. Har lagt till små super magneter på väggen som håller på den. En vän hade den här tanken också, så jag lånade lite grann av den och utförde den i praktiken. Har en till tygaffisch ifrån Princess Lover jag ska hänga upp sen.






Det sista som jag fick igår var två grejer från samma avi från posten. Båda grejerna var väl packat och inga skador. Det första var en A3 poster ifrån Boku wa Tomodachi ga Sukunai. Jag insåg mitt problem att jag inte hade någon affisch av min waifu, så jag köpte den här. Det kändes lite överpris, men hade inte så mycket val den här gången. Den andra i den stora kartongen är en bok men lite karaktärsskisser, information och bilder ifrån Majikoi S. Jag köpte den här i första hand för att få tag på poster:n av Tsubame. Den är ganska stor så den kommer ta upp en del plats på väggen, men tror jag nog är värt. Förutom det så ingick en skiva också med lite extra material så som: röster, wallpapers, BGM och trial av spelet. Priser var väl relativt värt, tanke på att jag har haft utkik på den här sen ett tag tillbaka

Jag hoppas på att kunna rama in dessa två affischer snarast som möjligt så jag kan hänga upp dem på väggen. Har en Kamikaze Explorer-affisch av Fuka jag måste rama in. Har väl ett lite projekt jag ska väl börja planera som har med mitt rum att göra under hösten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar