19 juli 2012

Deardrops har kommit


För omväxlings skull så fick jag det är paketet direkt till postlådan, så jag slapp åka ner och hämta ut det. Det här var sista spelet jag väntade på posten, Deardrops Limited Edition. Utvecklar av Overdrive och givet på engelska av Mangagamer. Ni kan antingen köpa spelet digitalt eller fysisk kopia genom dessa länkar:

NSFW: Digital kopia
             Fysisk kopia
             Demo av spelet

Jag har bara kört lite grann av början av demo:t, men det bär på samma tema som Kirakira: musik och vänskap. Jag väntade med att köpa spelet i fall de skulle utannonsera en fysisk kopia innan jag gjorde något. I så fall så chansade jag rätt, när de la ut förhandsbeställningarna på j-list så slog jag till direkt. Det här spelet gör mig ett steg närmare för en större galge samling. Det kommer bli intressant att köra igenom hela, troligtvis någon gång i höst eller mot vinter med största sannolikhet. Den tjejen jag kommer satsa på först blir Kaguya Riho, då hon verkar ha mest attityd och intressant karaktär att följa. Har även läst att hon skulle ha en rätt bra route, så vi får se vad som händer. 




Jag var lite orolig när jag såg brevet i postlådan, det var bara ett vadderat brev så jag var rädd för skador. Men det låg ett extra skydd av kartong runt om den, så inga skador skedde. Kanske en av de stora grejerna som gjorde mig rädd under väntan när de bekräftade att de hade skickat iväg spelet. Oavsett ännu ett bra jobb från j-list personalen.








Kartongen var inte lika imponerande som jag förväntade mig. Eftersom de skrev en samlarlåda, så tänkte jag mig i något i stil med School Days. Oavsett så är färgerna och omslaget väldigt snyggt ändå. Vad som ingick i Limited Edition var: En kopia av spelet, ett set av huvudkaraktärernas gitarrplektrum och Special Vocal Soundtrack. Spelets fodral är samma omslag som kartongen. Soundtracket ligger i ett eget fodral, tillsammans med gitarrplektrum i en lite zippåse. Jag var lite besviken med att de låg en påse och hade hoppats på i en fin plast kartong eller nåt. Inget stort behövde det bara, men någonting att sätta upp dem i. Oavsett så är paketet i sig väldigt snyggt och är nöjd med den. Ser bra ut på min hylla nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar