29 juli 2012

Boku wa Tomodachi ga Sukunai säsong 2

Fick höra igår på j-list att det ryktades om att det skulle komma en säsong 2 av Haganai (aka Boku wa Tomodachi ga Sukani). Idag var det bekräftat att de har börjat planera för en säsong 2 av serien, och detta göra mig ytterst glad, då jag gillade första serien. Det står ännu inga detaljer när de kommer visa serien, jag hoppas någon gång i höst kommer de köra. Sena och Yozora är bland mina favoriter så klart, särskilt Sena då hon är mai waifu.


Haganai handlar kort och gått om den nya eleven Kodaka som har väldigt svårt att få nya vänner i sin skola på grund av sitt utseende. Tillsammans med klassens populärast och smartaste tjej, Yozora. Så tillsammans skapar de  en klubb som inte har några vänner, där de tränar olika aktiviteter inför den dagen de får tillslut. 

Jag håller på läser light novel av serien just nu. Kommer bli roligt och intressant och se hur de bygger upp seriens kapitel och händelser. Så jag ser verkligen fram emot den här säsongen när den kommer. Det är också bekräftat de kommer släppa mangan nu på engelska. Det går förhandsboka serien på amazon redan nu:
Haganai vol 1
Haganai vol 2

Jag vet ännu inte själv om jag kommer skaffa manga, eftersom jag hade hoppats på lite mer av Burikis art. Men vem vet, den här manga-stilen kanske passar in seriens komedi och slice-of-life genre. Just nu hoppas jag på att de ska släppa serien på dvd eller Blu-ray här i Europa. Tror det snackas om Funanimation ska licensiera animen i USA. Får kolla upp det senare, men just nu så är jag väldigt glad att de ska släppa en säsong 2.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar