30 juli 2012

Tsujidou-san no Jun'ai Road

En förhandsbokning

Jag älskar Maji de Watashi ni Koishinasai (NSFW Majikoi) och är en av mina favorit galge som jag har lirat. En fin blandning av färgstarka karaktärer, komedi, slice of life och action. Minato Soft har gjort ett mycket bra arbete på det här spelet. Minato Carnival är ett nytt företag som står under Minato Soft. De kommer släppa sitt första spel (NSFW)Tsujidou-san no Jun'ai Road, som kommer ut 2012-09-28. Jag vart dragen till den blonda tjejen när jag såg artworken första gången av ren slump på nätet. Jag hoppas på att spelet kommer ge samma atmosfär och utstrålning som Majikoi gav ut för mig.

Testade trial nyligen för att kolla hur spelet kunde tänkas vara. Det kändes som Minato-spel och vibbar av Majikoi - en bra sak. Starkt fokus på kvinnliga karaktärer, där alla på något sätt kan slåss och stå på sina egna ben som starka individer. Fin dynamik på porträtten när de rör sig och bra tempo för effekter och hastighet. Starka och glada färger och jag gillar CG-bilderna som de har i spelet. Snyggt gjorde av det lilla jag har sett. Så har spelet 16:9 format.

Genom  en mycket god vän hjälpte han mig med att 
förhandsboka det här spelet. Eftersom de inte skicka spel eller tar emot beställningar utanför Japan, så kan man missa mycket fina erbjudande och extra saker som gäller när man förhandsbokar spelen bara. Det går säkert att få tag på dem senare, men då får du oftast räkna med att få tag på säljare som kanske säljer för mycket större summa pengar än vad det egentligen kostar. Jag valde att beställa Tsujidou-san no Jun'ai Road från getchu-online då man fick en mycket fin B2-tygaffisch av Ai-san (min favorit just nu ifrån spelet) i bröllopskläder, och de gulliga kattöron kunde jag inte säga nej till!!



Förhandsbeställnings kampanjen så får man en Tsujidou Song CD. En drama CD får man också med. Vet inte riktigt vad som ingår i  första utgåvan av spelet, om det är drama CD:n eller något annat mer man får. Undrar vart man ska hänga upp affischen när den anländer till mitt rum sen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar