12 juli 2012

Ett galge från posten


School Days HQ

Sist när jag skrev ett inlägg angående School Days så hade inte skickat iväg det. School Days har blivit en klassik triangel drama mellan huvudpersonen och två andra tjejer som är kär i honom. För er som inte vet så har spelet sexuellt innehåll och ligger en 18år ålders gräns. Spelet finns även som anime för er som inte vill kanske vill köra spelet. Fick ett avi idag från Posten att hämta ut någonting. Jag trodde först det var några av mina andra grejer som jag hade köpt. Kartongen var rätt stor så jag hade teori om två saker: Att det måste var en bok eller väldigt säkert packat för en liten pryl. Men efter jag kollade på adressen så såg jag att det var ifrån San Diego, och jag vet att j-list skickar iväg sina grejer därifrån. Så efter jag kunde gissa vad det var så gjorde det mig väldigt glad. 





Så fort jag kom hem efter vi hade hämtat upp mamma från jobbet och handlat gick jag direkt till mitt rum för att öppna kartongen. Jag var väldigt orolig först hur de skulle packa ner spelet. Om de tänkte först lägga runt väldigt tjock papper och tejp runt som de brukar göra med sina grejer. Så det var en lättnad att det var en stor och säker kartong med papper så inga skador skulle ske - ett bra jobb av j-list personalen.

När jag öppnade upp allting så var jag verkligen förvånad över hur stor kartongen var. Jag köpte Collector's Edition för ett bra pris. Det skulle komma med lite extra saker, som ni kommer få se snart. Och allting ligger i den här fina, färgstarka kartongen. Kartongen hade lite tunnare och känsligare material än jag trodde, men tar man hand om den så är det inte så farligt. Kommer sitta väldigt snyggt uppe på min hylla.







I Collector's Edition så ingick följande grejer: En oppai-musmatta med origianl art från School Days artisten, samlarlåda, spelet och en nyckelring av huvudpersonens huvud i yukkuri-form. Musmattan förvånade mig på kvalitet, som var mycket bättre än jag trodde, det låg även lite tyngd i det som gjorde den skönare. Det är första gången jag äger en egen oppai-musmatta och ser en med mina egna ögon. Dock är jag fortfarande fundersam om jag ska använda den. Eftersom det här är en begränsad utgåva av spelet, så ser jag den här lite grann som ett samlarvärde till min galge-samling. Så just nu kommer jag behålla den kvar i kartongen oöppnad, nyckelringen oanvänd också. 

Just nu så ligger kartongen snyggt upp på min hylla bland resten av mina spel. Det är den största kartongen jag har just nu på hyllan. Tycker JAST USA, Sekai Project och Overflow har gjort ett utmärkt samarbete med att ge ut det här så spelet till den västerländska publiken utanför Japan. Jag vet inte vad jag kommer tycka om spelet, men jag ser det här som en stor upplevelse att få testa. Vad som får School Days att bli unikt som galge: är att allting är animerat och rör på sig. Tänk dig att du kollar på en liten anime och så poppar det upp val du måste göra mitt i allt. Du kan antingen svara på någonting eller så låter du gå vidare och någonting annat kanske händer istället. Jag har bara läst om det och sett stillbilder, men aldrig sett spelet i rörelse eller in-game någonsin. Det kommer bli väldigt intressant hur det här fungerar. Vi har fått HQ-versionen som är en mycket förbättrad version än sin föregångare. Eftersom allting är animerat så tar spelet upp mer än 11 GB på hårddisken utspridd på två dvd-skivor. En manual ingår också där det står system krav, karaktärs information och relationer och lite grann om spelets innehåll.

Spelet är klar installerad på datorn nu, så jag ska väl avsluta det här snart och börja köra det. Jag kommer köra några timmar nu under natten, så hoppas jag på att skriva ett kort intryck vad jag tycker om spelet. Om ni är sugna på att skaffa spelet så kan ni vända er till dessa sidor. För er som vill ha Collector's Edition så betalade jag ungefär 500kr med frakt. Den här utgåvan var begränsad och de kommer inte trycka fler när det är väl slut, så vill ni har det så ta chansen nu. Annars finns den vanliga utgåvan utan extra grejer för ett mindre pris.
Följ dessa länkar om ni vill skaffa spelet:
School Days HQ Collector's Edition
School Days HQ Regular Edition

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar