1 juli 2012

Veckans reslutat 02

Vad har hänt 02


Det har redan gått en vecka sen jag skrev sist. Tyvärr så har det inte blivit så mycket som jag hade tänkt mig av vissa orsaker.  Jag satsade på att påbörja på min väns profilbild i alla fall till hans blogg under måndagen. Skissen och mallen är snart klar, sen är det bara scanna in den och rengöra alla linjer och färga den. Det var tänkt jag skulle bli klar med den slutet av den här veckan, dock så vart ej fallet. Jag har haft det svårt att koncentrera mig att göra något pågrund av familjeproblem som måste prioriteras först av allt. Det har blivit lite lugnare, men det det ligger fortfarande oro över oss alla. Så därför har ingen av artiklarna jag tänkte lägga upp eller spela blivit av så mycket. Vi får väl se hur det blir nästa vecka.

Annars så har jag i alla fall klarat av Koihime Musou idag. Jag var  väldigt nära slutet där jag avslutade sist verkade det som. Det slutade bra men samtidigt så kände att jag ville ha lite till, med tanke på den långa tid jag spenderade och lira igenom det. Spelets fokus var inte story eller handling heller i första hand, men ändå.
Har kommit även vidare lite grann på Gravity Rush och är väl troligtvis hälften av spelet nu antar jag. Jag tog chansen att även skaffa ner första DLC till spelet som kom ut nyligen - kostade bara 35kr.

Tog även min tid att träna lite grann på Blazblue EX igen, försöker fortfarande lära mig Hazama loop. Alla input har jag lärt mig att göra flera gånger på rak nu. Dock så kan jag inte timing med att få det till en fullständig kombo då det händer reset hela tiden. Annars tränar jag på en cornercombo som är standard för Hazama. Har lyckats få in den några gånger nu i matcher, vilket känns väldigt skönt det. Får fortfarande fel input i midscreen kombo då jag gör 3C istället för 2C. Vi får se hur det går på Sakurakai sen på onsdag.


Har fått lite saker även sålt på tradera nu vilket är ganska skönt. Dessa pengar kommer gå till min sparburk för Japan-resan som jag satsar på att göra nästa år.

I fredags så var jag förbi min uthämtningsställe för post och plockade upp ett mycket intressant paket som jag hade väntat på sen de utannonserade på amazon. Jag förhandsbokade den här direkt så fort jag såg på den sidan.


Jag sitter och fortfarande och fundera varför de inte kunde skicka in den här till min postlåda, men tanke på storleken var bara ett DVD fodral. I alla fall det var värt och cykla ner och hämta, det tar inte så lång tid heller.


Jag såg den här serien förra året på datorn innan den hade kommit ut på dvd eller blu ray. Jag var så himla glad när jag fick reda på att de skulle släppa den här serien i Europa. För att kunna bidra med anime blu ray hit var det min plikt att beställa den här till min samling.




Angels Beats är en anime där Key stått bakom med och hjälpt till med att skapa. För många år sen så såg jag klart Air (skapad av Key också). Jag tyckte det var bland de sorgligaste och bästa serierna jag hade sett, men Angels Beats slår den med hästlängder. En underbar kombination av lite humor, romans, drama och story. Serien är 12 avsnitt lång och är en perfekt längd för den här serien som gör att de inte blir några onödiga fyllningar eller utdragna scener.


Serien är utspridd på 2st skivor samt så ingår också OAV:n. Lade märke till att de gjorde ett feltryck på insidan; de hade glömt och skriva dit avsnitt 6 på listan. Inget farligt är det. Har bara kollat in lite grann på PS3 hur det är. Den här serien ger rättvisa när det kommer till kvalitet. Snygga linjer, underbara färger och väl animerat gör den här serien riktigt fin att titta på blu ray. Vid introt när Tenshi spelar pianot och regnet faller gav mig verkligen rysningar i hela kroppen och ett leende på läpparna när jag såg det. Angel Beats är en serie jag rekommderar starkt, och det är inte dyrt heller. Jag köpte serien med frakt för 320kr på amazon.co.uk

Klicka på länkarna för att komma till produkterna, jag rekommenderar serien mycket starkt. Om ni inte har tillgång till blu ray så finns alltid dvd utgåvan också för ett bra pris.
Blu ray: Angels Beats Complete blu ray
dvd: Angels Beats Complete DVD

Jag har fått en liten mania igen med att leta efter promo och affischer att rama in till rummet för dekoration. Jag har lite intressanta saker att visa sen som jag har hittat för ganska bra priser. Får se när det kommer, kan ta en vecka minst skulle jag kunna tro. I torsdags så hade de börjat att skicka alla förhandsbeställningar för School Days HQ. Har inte fått  mail om att min Collectors Edition har blivit skickat än, hoppas de gör det på måndag i så fall.

Nu sitter jag och funderar på var för galge jag ska lira nu? Eller ska man vänta på tills School Days kommer? Planer för nästa vecka är väl att försöka skriva klart senaste förhandstitten och börja planera på en riktig recension snart. Har planerat lite grann på mina listor till "Min samling" och "Om mig själv" som ska skrivas sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar