16 augusti 2012

Min nya otaku-hobby-projekt

Jag har lagt upp en ny sida Projekt-jakten, där jag kommer lägga upp projekt och utmaningar på saker jag vill försöka få komplett till min samling. Jag tittade på senaste avsnittet av Kyoukai Senjou no Horizon från säsong 2 inte så länge sen. Serien har blivit en favorit, då det finns så mycket av serien jag gillar som får upp mitt intresse. Troligtvis så kommer inte serien aldrig hit till Europa eller Amerika på varken blu-ray eller dvd. Så jag bestämde mig att köpa upp hela den japanska utgåvan av serien på blu-ray från både säsong 1 och 2. Jag kan säga att det inte är billigt att köpa blu-ray att ifrån Japan, kan vara en av de dyraste grejer du kan investera i. Man får räkna med 500-600kr st för 2st avsnitt per utgåva. Oftast kompenserar detta med extra saker så som mini-böcker eller cd med soundtrack eller drama-cd. För att göra utmaningen mycket större så tänkte jag satsa på att skaffa alla Limited Edition. Säsong 1 kommer bli mycket svårare då de har redan funnits ett tag, säsong 2 är lättare då de ligger ute på förhandsbokning nu. Jag kommer lägga mycket fokus på första säsongen av serien. Det kan bli undantag då jag kanske måste skaffa vanliga utgåvan istället för Limited Edition i fall priset blir alldeles för höga bara för en. Eftersom vanliga är lätt att få tag på så är det bara min sista utväg bara i så fall.

Efter jag kollade upp på serien lite grann så såg jag att serien ingår med engelsk undertext. Jag vet tyvärr inte hur korrekt eller hur bra den här översättningen är, men vi får se hur det blir, det är en liten fin bonus dock. Jag kommer skriva mitt intryck när jag får någon av utgåvorna hur översättningen är. Samtidigt som jag letar efter blu-ray utgåvorna så kommer jag skaffa alla light novel ifrån serien till samlingen. Jag kommer uppdatera projekt-sidan så ofta jag kan hur det ser ut över mina framsteg. Där jag skriver när de har släppts, har jag köpt det, beställt det, förhandsbokat och sånt.

Jag kommer uppdatera den sidan allteftersom med nya samlar-jakt-projekt som jag funderar på. Har lite funderingar på andra, men det får jag ta senare när jag väl kan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar