20 juni 2012

Spelanalys för sommaren


Vad borde jag prioritera på


Nu har det gått ett tag sen sommarlovet började. Vid den här tiden tänkte jag utnyttja ledigheten med att klara alla spel jag hade på hyllan och läsa japanska på egen hand. Första veckan av sommaren gick väldigt bra. Då jag klarade av hela Onimusha triologin på mindre än en vecka. Spelen var inte långa så det gick fort att ta sig igenom allting.
Förra veckan så gjorde jag en analys över alla oavslutade spel på hyllan (bestående mest ut av JRPG) och fick slutsatsen: att jag inte har tid att köra allt. Vissa av spelen har jag tappat lusten eller intresse att köra igenom överhuvudtaget. Så efter en noggrann analys av allting så plockade jag ut de spel jag fann tidskonsumerade och borde prioritera på att klara under sommaren innan skolan börjar igen. De spel jag inte har något intresse längre har jag bestämt att sälja och ligger ute på Tradera vid det här lagret.




Dessa spel är vad jag har plockat ut för att försöka klara under sommaren. Rollspelen kommer ta extremt lång tid att köra. Jag får räkna med kanske 40+ timmar per rollspel. Som det ser ut nu är dessa spel jag har påbörjat eller spelet sen tidigare innan sommaren:
  • Gravity Rush (kommer inte ta så lång tid att klara)
  • Persona 3 (har påbörjat och kanske är 3 timmar in just nu)
  • Tales of Vesperia (ska fortsätta under midsommaren, har spelat ca 12 timmar)
  • Knights in the Nightmare (ska börja på det idag är det tänkt)

Har en del eroge och VN att avsluta också. Koihime Musou tar upp en del tid för mig också samt Grisaia no Kajitsu demot måste jag avsluta snart. Vill försöka avsluta dessa innan School Days HQ anländer till min brevlåda inom de närmsta veckorna. Jag kommer nog göra en rapport på mina framsteg varje fredagskväll över hur det ser ut

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar