16 juni 2012

Mitt första inlägg

Välkomna alla

Jag kan börja med att introducera mig själv som Rosef. Det här kommer bli min första blogg jag någonsin skriver eller gör. Då jag har inga tidiga kunskaper över att göra hemsidor eller kodning, så fann jag det här som en intressant möjlighet för mig själv. Jag har länge funderat på att göra en blogg under en lång tid, men det har aldrig blivit av först för än nu.
Efter ha studerat runt och testat mig fram lite så finns det lite grejer jag ännu inte fått igång som jag har velat, men det får jag ta senare i så fall. I framtiden kommer jag försöka utveckla mig till att bli bättre, så sakta men säkert få vi se vad som händer med sidan. Ni kommer få uppleva förändringar en del till att börja med, medan jag håller på testa mig fram och ändrar saker hela tiden tills jag har fått till det. Så med tiden hoppas jag på att kunna bli bättre.

Vad kommer jag göra här?

Jag ser blogg som en liten dagbok för en själv eller andra metoder att kunna få ut det man vill säga. Jag skulle först vilja skriva om mitt intresse för tv-spel, anime, manga, visual novel och lite av den japanska kulturen. Även skriva lite om mina framsteg och målsättning jag har att göra.
Då jag är inte särskilt duktig på att kunna skriva recensioner eller uttrycka mig. Kommer ni få uppleva artiklar, snabba förhandstittar som jag upplever och recensioner ur ett icke professionell synvinkel och skrivande. Jag kommer även skriva köpfynd jag har hittat och berätta om nya saker som har lyckats skaffa. Möjligtvis egna tips och tricks som jag vill dela med som kanske kan hjälpa andra.
Jag ser det här även som en möjlighet för mig att utveckla mitt skrivande och träna mer på min grammatik. Att kunna hitta mina ambitioner och vad strävar efter. Även doku

Framtida planer just nu

Jag vill först försöka är att uppdatera dessa sidor:
  • "Om min blogg" som kommer förklara lite mer om mig själv och vad jag vill göra av bloggen och vad jag strävar efter
  • "Länkar" kanske säger en del av det gör.
  • "Mitt upplägg" här står det lite mer detaljerat hur jag kommer basera mitt skrivande över någonting och mitt upp lägg över hur jag bedömer över någonting.Jag håller på arbeta med en logga till sidan just nu och funderar på en helt egen bakgrundsbild än den jag har nu.


Framtida planer på vad jag kommer tänkas göra inom snar tid:
  • Göra en lista på vad för spel och anime jag lirar just nu eller vad nästa spel kan tänkas vara för nåt. 
  • Nästa plan är att skriva en kort åsikt om det senaste spelen jag kör nu Gravity Rush och Koihime Musou 

Mitt första inlägg är klart nu och ska dra vidare på nya äventyr. Mvh/ Rosef

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar